Clubul de educație alternativă – Ferentari

Despre Ferentari nu cred că am auzit în cei aproape 3 ani petrecuți în București vreo poveste frumoasă. De fiecare dată când am întrebat pe cineva despre acest cartier mi s-a spus că este unul în care nu se întâmplă nimic, multă mizerie, neglijență. Nu am crezut că într-un cartier atât de mare nu pot găsi ceva care să nu mă surprindă plăcut.

Am căutat și rezultatele pozitive nu au întârziat să apară: clubul de educație alternativă și nu cu orice statut, ci primul de acest gen în România. Acolo, în ghetoul din Ferentari, se-ntâmplă lucruri frumoase, copiii au parte de activități extrașcolare dedicate lor.

Clubul de Educație Alternativă reprezintă un spațiu nou, sigur, deschis, creativ și provocator, creat pentru copiii care locuiesc in ghetoul din Ferentari din Bucuresti. În prezent, clubul își desfășoară activitatea la Școala Generală nr. 136, însă se plănuiește ca, pe viitor, să se extidă proiectul și în alte școli din zonă. Clubul a fost creat în iunie 2010.

10001001_725798624107565_1816788553_oAcest club a apărut din dorința de a-i incuraja pe copii să descopere si să experimenteze diverse activități și de a le oferi o alternativă la viața cotidiană obișnuită. Ei au nevoie de ajutor, de speranță și de încurajări pentru a învăța mai bine și de a rămâne astfel în școală.

Obiectivele clubului sunt consiliere și mentorat pentru copiii implicați, dezvoltarea unor abordări inovative, concentrate pe îmbunătățirea prezenței și performanțelor școlare, dar și pe dezvoltarea abilităților în materie de informatică, filme, fotografie, muzică și artă, dezvoltarea unei echipe de sport, astfel încât să se sporească disciplina, stima de sine și performanțele copiilor etc.

Toate activitățile propuse se desfășoară și cu implicarea părinților, insistându-se foarte mult pe întărirea relațiilor dintre aceștia și copiii lor. Sunt implicați și voluntari și membri ai organizației Roma Policy Center, organizație care a și inițiat acest proiect.

Am ales să prezint această ”descoperire” a mea pentru a o include în cicuitul poveștilor frumoase  căutate de Colgate Romania luna aceasta (Luna Sănătății Orale). Prin aceasta se urmărește educarea publicului cu privire la sănătatea orală și însușirea de obiceiuri corecte de îngrijire orală de către copii și familiile acestora, prin acțiuni dedicate.

Anul acesta, Luna Sănătății Orale Colgate Romania se axează pe educarea copiilor din clasele primare cu privire la importanța igienei orale, , folosind următorul mecanism: 1% din vânzările Colgate Romania în decursul lunii martie vor fi donate școlilor din România, sub formă de produse de îngrijire orală, pentru elevii claselor primare.

Și nu cred că acesta este singurul exemplu prin care se demonstrează faptul că în școlile din România se petrec lucruri mișto. Care cum știți de existența lor, nu ezitați să-mi lăsați un comentariu cu un link, cu o scurtă prezentare. Să nu lăsăm chestiile faine să rămână ascunse. :D

Related Posts

2 thoughts on “Clubul de educație alternativă – Ferentari

  1. Am ocazia sa lucrez cu eleviii din invatamantul primar si pot spune ca sunt multi copii care nu au insusite cunostintele generale de igiena, cauza fiind si mediul din care provin. Pentru acesti copii trebuie organizate activitati care sa ii faca sa valoreze sanatatea. Gandindu-ma la ei am incercat si la mine in scoala impreuna cu medicul stomatolog din zona sa organizez o activitate de transmitere, corecta si adecvata varstei, a cunostintelor in ceea ce priveste sanatatea si igiena. Am considerat necesar ca eleviii sa fie mai bine informati in ceea ce priveste igiena orala, ce este o pasta de dinti etc.
    Consider necesara initiativa Clubului de educatie alternativa-Ferentari si ii felicit pentru activitatile propuse pentru educarea elevilor. Aceasta educatie este benefica si ar fi bine daca altii ar lua notite si astfel de cluburi pentru copii s-ar extinde in toata tara.

  2. Igiena orală nu se numără, din păcate, printre priorităţile românilor. Ne dăm seama de acest fapt din statisticile referitoare la cantitatea de pastă de dinţi cumpărată de români…Cei mai mulţi îşi amintesc de îngrijirea dinţilor doar atunci când încep durerile…
    Dacă părinţii nu sunt obişnuiţi cu apa şi săpunul, această “neobişnuinţă” li se transmite şi copiilor. Din acest motiv, sunt foarte utile programele demarate de diverse O.N.G.-uri sau instituţii. În contextul în care cam orice serviciu costă (şi nu puţin), e de lăudat munca unor oameni care sacrifică ori, mai bine zis, oferă din timpul lor altora pentru a-i învăţa pe ceilalţi câte ceva care să le facă viaţa mai uşoară. Şi, ca să nu mă învârt în jurul generalităţilor, aş vrea să prezint exemplul concret al unei tinere doctoriţe stomatolog. Dumneaei a fost timp de două zile în mijlocul copiilor de la grădiniţa din localitatea noastră Sagna şi i-a învăţat, cu ajutorul Zânei Măseluţă, cum să-şi îngrijească dinţişorii, le-a prezentat câteva filmuleţe foarte atractive despre igiena orală şi a avut bunăvoinţa de a consulta pe fiecare copil în parte, trimiţându-i apoi fiecărui părinte un bileţel pe care a notat cele constatate. În condiţiile în care multe gratuităţi pentru copii sunt doar pe hârtie, cred că acţiunea doctoriţei Diana Mihoc este de apreciat şi a deschis calea unei frumoase colaborări între şcoală şi temutul cabinet cu freză….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *