Până în momentul de faţă sunt cu siguranţă destule persoanele care au scris despre Social Media Summit Bucureşti. Chiar dacă am fost prezentă şi chiar foarte atentă, eu am decis să nu iau fiecare prezentare a fiecărui speaker la analizat .
Alina Constantinescu a fost pe toată durata summitului asemenea unei şcolăriţe conştiincioase şi a făcut câte o prezentare pentru fiecăre sesiune în parte: sesiune 1, sesiune 2, sesiune 3.
Eu mi-am propus să prezint ceea ce mi s-a părut mie cel mai interesant la Social Media Summit, căci au fost şi guri răutăcioase care au afirmat că un nou eveniment despre social media ar fi inutil. Ce se va spune la summit a mai auzit şi la conferinţa de anul trecut, de exemplu. Într-adevăr sunt şi lucruri care se repetă, dar de multe ori repetiţia este mama învăţăturii (că tot se discuta pe twitter despre apariţia unei facultăţi de blogging). Plus că apar oameni noi; cu ce sunt vinovaţi ei că eu de exemplu am auzit lucruri legate de social media acum un an la Social Media Summit Iaşi, când ei abia acum sunt la început de drum în acest domeniu. Sunt idei poate vechi, într-adevăr dar argumentate cu detalii din prezent, date actualizate. Unghiul din care am privit şi din care indic preferinţele mele pentru evenimentul de social media este strict legat de blogger, profil, tipologie, preferinţe, maniere.
Raportul blogosferei româneşti, pe modelul celui din 2009, mi se pare a fi foarte util pentru a se cunoaşte profilul bloggerului, ce tipuri de bloguri există, ce subiecte sunt tratate şi tipurile de content generat, traficul blogurilor, veniturile generate de acestea, investiţiile făcute în ultimul an şi media sociale pe care bloggerii din România sunt prezenţi. Îl văd util pentru companii, pentru bloggeri, pentru campanii, pentru cititori. Nu este deocamdată finalizat acest raport, încă mai sunt aşteptate răspunsuri la chestionar pentru acoperirea numărului de subiecţi propuşi.
Un lucru foarte interesant a fost şi afirmaţia ” Contează ce şi cum faci, nu cât faci!!!” CALITATE mai exact, nu doar CANTITATE . Cititorul investeşte timp pentru a citi scrierile unui anumit blogger. De ce aş citi eu un articol care este clar scris doar pentru a mai adăuga o postare la numărul total sau o postare în care este lăudat un produs doar pentru a da bine la campanie, la organizator. Un blogger are NEVOIE de încrederea cititorilor. Această încredere se cumpără prin oferirea unor mărfuri de calitate.
M-a surprins o afirmaţie de genul că există posibilitatea monitorizării cantităţii de suflet pus în scrierea unei postări. Cum este posibil aşa ceva? Oare se apelează la contorizarea figurilor de stil, a epitetelor sau o vocalelor, accentelor? Părerea mea este că de fapt tot la postările calitative se dorea a se face referire.
Ceva nou a fost şi prezentarea tipologiilor de oameni de pe facebook. Având în vedere numărul foarte mare al deţinătorilor de pagini de facebook, cred că un test cu un astfel de rezultat ar putea fi încadrat în sfera celor de personalitate şi chiar şi de comportament organizaţional.
Tot din categoria nou a fost şi prezentarea a ceea ce reprezintă Pinterest.com. Mie una mi se pare destul de captivantă această platformă şi sunt sigură că aş putea petrece ore în şir cutreierând ale sale taine. Am cont de aproximativ 3 săptămâni şi am văzut deja mii de poze, am trecut pe la sute de conturi de utilizatori, urmăresc/sunt urmărită de prieteni. :D
Utilă pentru comunicare, dar nu neapărat la nivel de social media din start, ci şi cel al companiei în care activăm aflată pe punctul de a trece pragul către lumea internetului a fost discuţia cu privire la lucrurile ce trebuie bifate în comunicare: ce limbaj folosim, cum reuşim să interacţionăm şi dacă păşim pe terenuri care au fost testate în prealabil.
Şi nu doar acestea sunt lucrurile interesante care au fost tratate la Social Media Summit Bucureşti. Au fost şi unele prezentări relativ lungi care au fost semnalate prin rumoarea creată în sală. Însă, trecând peste acest aspect, a fost un eveniment reuşit în cadrul căruia s-a putut realiza şi networking, s-a încurajat interacţiunea blogger-companie şi nu în ultimul rând s-au acumulat şi s-au aprofundat cunoştinţe de social media.
Felicitări organizatorilor şi aştept următorul eveniment marca Biz!