Nu știu cum se face, dar de fiecare dată când sunt supărată sau stresată apare o surpriză minunată care-mi înseninează ziua. Astăzi am primit pe email un mesaj de la Francisca, o fetiță de 7 ani care vrea să meargă la școală.
Își dorește acest lucru și eu, noi, o putem ajuta, pe ea și pe încă mulți alți copii aflați în situația ei. Momentul potrivit ar fi Festivalul Brazilor de Crăciun, eveniment ce se distinge printr-o formulă originală, ce are în centru o licitaţie specială de brazi de Crăciun, creaţi de unii dintre cei mai cunoscuţi designeri români.
Creatorii confirmați pentru acest an sunt Doina Levintza, Lena Criveanu, Stephan Pelger, Iris Șerban, Rhea Costa, Malvina Cervenschi, Mihnea Ghilduș (pentru DIZAINAR), Carmen Ormenişan, Anca Fetcu (pentru Bucharest Design Center), Ramona Filip, Laura8, Anca Lungu, Alexandru Ghilduș, Irina Neacșu și Andreea Badala (pentru Murmur).
Oameni de afaceri, companii-sponsor sau persoane ca se alătură individual cauzei licitează, în seara galei, pentru fiecare brăduț în parte. Anul trecut, prețurile de „vânzare” au fost cuprinse între 700 și 6.300 de euro.
Succesul evenimentului depinde, an de an, de sprijinul primit de la media, companii și vedete. De altfel, în comitetul de organizare al evenimentului se regăsesc atât oameni de afaceri (Ioana Iordache – Leo Burnett, Liviu Sfrija – Terrabisco, Corina Bârlădeanu – 2Active PR, Tereza Munteanu – Wunderman), cât și celebrități – Amalia Năstase, Andreea Raicu sau președintele organizației noastre, Andi Moisescu.
Anul acesta, gala are o identitate vizuală nouă, ce amintește de ilustrațiile cu alfabetul limbii române din vechiul abecedar. Cea de-a 14-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun va avea loc în data de 4 decembrie, în cadrul complexului Stejarii Country Club.
Până acum, grație Festivalului Brazilor de Crăciun, organizația Salvați Copiii a reuşit să strângă circa 3 milioane de euro, utilizați pentru asistarea a aproape 20.000 de beneficiari, majoritatea copii care au abandonat învățământul sau nu au fost niciodată înscriși la școală, provenind în cea mai mare parte din familii care nu au capacitatea economică de a acoperi cheltuielile necesare şcolarizării (uniformă, ghiozdan, rechizite, cărţi etc). Adesea, acești copii sunt obligați să muncească pentru a contribui la veniturile familiei.
Perioada pentru care sunt asistați copiii diferă în funcție de nevoile fiecărui copil și familie în parte, variind de la câteva luni la câțiva ani. Asistența este personalizată (hrană – o masă caldă/zi, pachete pentru familie de Crăciun și Paște -, rechizite, îmbrăcăminte, încălțăminte, consiliere școlară și/sau psihologică, servicii sociale și/sau juridice etc) și se consideră o reușită atunci când copilul s-a reintegrat școlar și social, iar familia acestuia devine independentă financiar. Programele educaționale pe care le desfășurăm pornesc de la nevoi clare, puse în evidență de statisticile oficiale. Câteva dintre aceste cifre, pe scurt:
- 400.000 de copii, reprezentând 12% din totalul populației din această grupă de vârstă, nu sunt înscriși în nicio formă de învățământ.
- circa 300.000 de copiii au rămas acasă, după ce părinții au plecat să muncească
- 350.000 de copii trăiesc în gospodării în care nicio persoană nu are un loc de muncă.
Salvați Copiii are în vedere diverse grupuri-țintă și intervine în funcție de nevoile fiecărei categorii în parte, prin următoarele programe:
- Integrare/reintegrare școlară: Programul „A Doua Şansă” se adresează copiilor care nu au fost niciodată înscriși în sistemul de învăţământ și celor care au abandonat școala și au depășit vârsta de școlarizare, prin oferirea de servicii educaţionale şi sociale pentru copii.
- Prevenirea abandonului şcolar: Programul „Şcoală după Şcoală” oferă suport şi educaţie şcolară pentru copiii în risc de abandon şcolar.
- În cadrul celor 16 centre de tip „Şcoală după şcoală” înfiinţate în întreaga țară este derulat și programul „Creştem Împreună”
- Educație preșcolară pentru copiii din categoriile defavorizate (în special, comunități roma).
Oricine poate sustine Festivalul Brazilor, indiferent că vorbim de persoane fizice sau juridice. Astfel , persoanele fizice pot dona online pe siteul nostru: http://www.salvaticopiii.ro/?id2=doneaza, alegând cauza „Acces la educație”, în timp ce firmele pot susține festivalul achiziționând unul dintre pachetele de sponsorizare oferite de organizație, ce includ, pe lângă participarea la gală, și variante de promovare în materialele de comunicare. (pentru detalii și informații despre pachete, persoanele de contact sunt Alexandra Boeriu – [email protected], 0744 360 446 și Adriana Zorilă– [email protected], 0741.144947).
Din sutele de sponsori care s-au alăturat, de-a lungul anilor, cauzei Salvați Copiii, cei mai mulți (18%) provin din mediul bancar, urmați de companiile din energie/utilități (15%), retail (13%) și telecomunicații (10%). Companiile-donator au participat, în medie, la câte trei ediții, cele mai dedicate fiind Henkel și BRD, care au bifat, fiecare, câte nouă ediții. Lista înscrierilor pentru ediția din acest an este în continuare deschisă.