Cu toate ca la inceput am avut foarte mari emotii vis-a-vis de intalnirile cu liceenii de la Liceul Miguel Cervantes, recunosc faptul ca acum acestia mi-au devenit foarte dragi si ca regret ca am avut deja cea de-al doilea seminar si ultimul din proiectul pilot initiat de Orange si ARC.
Este minunat să colaborezi cu nişte oameni care îşi doresc dobândirea a cât mai multe cunoştinţe, care îşi dau interesul în ceea ce fac şi care se implică în mod activ în proiect. Poate că emoţiile mele de dinainte au atras nişte forţe ambiţioase. :D Despre ambiţia şi munca lor de echipă voi vorbi mai mult la închiderea proiectului, la momentul premierii lor.
Cel de-al doilea seminar din cadrul Atelierului de responsabilitate socială a fost despre consumul responsabil şi despre produsele responsabile.
Produsele responsabile sunt produsele/serviciile prin care producătorii îşi asumă datoria morală de a ajuta şi proteja comunitatea. În realizarea lor, firmele producătoare sunt atente în a nu afecta în mod ireversibil mediul, comunităţile sau angajaţii, fără a sacrifica însă beneficiul economic.
Consumatorii responsabili sunt persoane care cumpără în mod intenţionat produse şi servicii pe care le consideră făcute în condiţii ce respectă principiile etice. Adică, produse realizate în condiţii ce nu exploatează persoane sau animale şi cu efecte minime asupra mediului înconjurător şi asupra comunităţilor.
Noul concurs lansat liceenilor, îi are în vedere pe toţi de la cele 3 licee şi constă în construirea unui produs responsabil. Se formează echipe de câte 2 elevi din acelaşi liceu. Echipele au în componenţa lor participanţi la cele doua seminare ce fac parte din proiectul “Atelierul de responsabilitate socială”, derulat de Orange în parteneriat cu Asociaţia pentru Relaţii Comunitare în perioada 20-30 noiembrie 2012.
Pentru mine este foarte important, ca pe lângă competiţia creată între liceeni, aceştia şi să înţeleagă şi să transmită mai departe ce importanţă are cunoaşterea responsabilităţii sociale.