Zilele trecute am văzut filmul The Help sau Culoarea sentimentelor, film ce s-a dovedit a fi pe alocuri crud şi direct, însă este unul care deschide o noua perspectivă asupra relaţiilor interumane, ilustrată într-o manieră impecabilă.
The Help este o dramă relatată într-o manieră destul de simplă şi chiar amuzantă, într-o atmosferă destinsă, în care viaţa este prezentată cu urcuşurile şi coborâşurile ei din fiecare zi.
Subiectul acestui film este reprezentat de schimbarea socială şi puterea realizării acesteia. Este pusă în scenă relaţia care se construieşte între trei femei diferite, dar extraordinare, o prietenie greu de imaginat, consolidată în jurul unui proiect editorial secret: descrierea vieţii servitoarelor de culoare neagră, a chinurilor prin care treceau acestea, dar şi a micilor lor bucurii. Proiectul este construit împotriva regulile sociale ale acelor timpuri şi cele trei se expun astfel riscului de a fi marginalizate de societatea în care trăiesc.
A fost gândit de Skeeter, însă a fost unul reuşit doar pentru că au lucrat impreuna la el, fiind unite şi puternice, luptând impreuna pentru schimbarea socială şi îmbunătăţirea condiţiilor de trai şi având încredere în mai bine.
Filmul vorbeşte despre mult mai multe lucruri, transmite mai multe mesaje, însă eu m-am oprit la acest “împreună”, încredere în mai bine şi susţinere reciprocă, deoarece aceste valori sunt şi subiectul noii campanii de brand lansată de Vodafone. Ea vorbeşte şi despre dorinţa de progres, de regăsire în valorile umane autentice, pasiune pentru ceea ce facem, curaj, respect faţă de semeni, dăruire faţă de cei apropiaţi, ajutor pentru cei aflaţi în dificultate.
Această campanie descrie o soluţie a unui viitor frumos, pe care cu siguranţă ni-l dorim fiecare dintre noi. Munca de echipă a demonstrat dintotdeauna că tot ceea ce se doreşte poate fi rezolvat, atât în sport, sănătate, film, teatru sau în orice alt domeniu.
Exemple concrete au fost indicate de către Raed Arafat – fondatorul SMURD, Ivan Patzaichin – legendă a sportului românesc, Tudor Giurgiu – regizor de film şi fondatorul şi directorul Festivalului International de Film Transulvania, Marcel Iures – fondatorul teatrului ACT şi mare actor şi Victor Rebengiuc – reprezentant al “generaţiei de aur” de actori şi vocea noului spot Vodafone.
Şi nu sunt singurele modele pe care le avem noi românii, poveşti despre reuşitele în grup avem cu siguranţă fiecare dintre noi şi nu trebuie să ne oprim aici, să avem încredere în mai bine şi să construim împreună mai departe.
http://www.youtube.com/watch?v=NJny0uSasfA&feature=youtu.be
M-a emoționat acest filmuleț ..E extraordinar !